Çalışma ProgramlarıGenelRehberlik
Trendler

Ders Çalışırken Dikkat Etmeniz Gereken 3 Altın Kural

İşte Sizlere Ders Çalışırken Dikkat Etmeniz Gereken 3 Altın Kural

Yaşamak için sınavlara girmek zorunda olduğumuz bir dünya düzenindeyiz. En iyisi olmak en iyi yeri kazanmak için hepimiz çok çalışmalıyız. Bir çok yayından bir çok farklı soru çözmemiz gerektiğini bilmeyen yoktur sanırım. Ancak tüm mesele bu mu? Çok soru çözmek? Hiç sanmıyorum.

Verimli ders çalışma diye bir şey var kardeşim. Sen 3 saat çalışırsın başkası 1 saat çalışır ama 1 saat ders çalışanın aldığı verim daha yüksek olabilir. Nasıl mı?

İYİ SEVGİLİ OLUN KURALI

Evet yanlış duymadınız. Sizden iyi sevgili olmanızı istiyoruz. Yani sevgiliniz konuşurken onu dinleyin. Başka işlerle meşgul olmayın. Dersinizi derste öğrenin. Daha sonra çalışırım diyerek kaybettiklerinizi bir düşünün. Öncelikle derste geçirdiğiniz zamanı kaybediyorsunuz, daha sonra kendiniz o konuya çalışırken anlamadığınız yerleri sorabileceğiniz birisi olmadığı için kavramakta zorlandığınız yerleri kavramaya çalışırken tekrar zaman kaybediyorsunuz. Sonra da hocam konular yetişmedi diyorsunuz 🙂



NOT ALMA

Alma dedim ama eylem olarak söyledim. Derslerde mutlaka not almalıyız. Bunu bir çoğumuz yapıyor ancak yine de etkili bir öğrenme yaşamıyor olabiliriz neden mi? Çünkü her şeyi yazmakla önemli yerleri not almak arasında düzinelerce fark var. Öğretmen derste size “Arkadaşlar geçmiş yıllarda şimdi anlatacağım kazanım defalarca soruldu, bu nedenle önemli olduğunu düşünüyorum” dediğinde siz defterinize ekstradan hiç bir şey karalamazsanız daha sonra bu konuya çalışırken neresi önemli neresi önemli değil ayırt etmekte zorlanırsınız. İşte bu nedenle öğretmenin sizlere önemli dediği yerlere mutlaka kendinize özel bir işaret koyun.

YAPAMADIĞINIZ SORULAR

Bence işin en etkili kısmı burası. Olay bu noktada kopuyor. Şimdi sen bir konuyu çalıştın sonra açtın bir tane test çözdün ve 3 tane soruda sorun var. Ne yapacaksın… Hemen hocaya mı soracaksın. Bence hemen öğretmene bu soruları sormak işin kolay olan kısmı. Bu sorularla mutlaka kendin canla başla uğraşmalısın. Defterinde yer alan bütün durumları gözden geçirip bir daha uğraşmalısın sonra bir daha ve sonra bir daha. İnancın olsun bundan daha etkili bir öğrenme metodu yoktur. Bir soru seni delirtme noktasına getirmeden onu öğretmene sormamalısın. Bu inatçı tavrın ilerde karakterini de belirleyecektir.

 

Benzer Paylaşım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker